Электронный кабинет налогоплательщика - новые возможности обновленного сервиса
Нові можливості оновленого сервісу «Електронний кабінет платника»
Голова ДФС України Роман Насіров, презентуючи оновлений сервіс «Електронний кабінет платника», наголосив на його перевагах і зручностях.
«Модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (ЕКП) розпочав роботу з лютого 2016 року. Нині послугами кабінету скористалося 4,2 млн осіб. Сервіс надає можливість платнику безкоштовно працювати в ЕКП в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення. Тобто платник може працювати дистанційно, не відвідуючи центри обслуговування, а це значна економія часу та мінімізація корупційної складової», – наголосив Роман Насіров.
З-поміж українських міст до топ-10 споживачів цього електронного продукту входить Харків, Дніпро, Львів, Одеса, Київ, Полтава, Донецьк, Вінниця, Миколаїв, Черкаси.
Географія користувачів ЕКП охоплює США, Італію, Нідерланди, Німеччину. Загалом в ЕКП зареєстровано користувачів з-понад 70 країн.
Функціональні частини Електронного кабінету платника: відкрита (загальнодоступна) – вхід без ідентифікації користувача та приватна частина (особистий кабінет) – вхід за допомогою електронного цифрового підпису.
Нещодавно запроваджено новий сервіс у тестовому режимі - «Довідка про відсутність заборгованості». Сервіс «Довідка про відсутність заборгованості» в «Електронному кабінеті платника» надає можливість платникам – подавати заяви та отримувати довідки, органам ДФС – підтверджувати відсутність заборгованостей довідкою, а третім особам – переглядати видані платникам довідки.
Крім того, впроваджуються ініціативи, які передбачають:
- подання заяв на видачу ліцензій; реєстр заяв на відшкодування ПДВ;
- видачу всіх довідок, витягів в електронному вигляді;
- формування та направлення електронних звернень громадян;
- запис на особистий прийом;
- створення функціоналу для обміну інформацією з ЦОВВ, правоохоронними органами;
- впровадження митної складової.
Зі слів Голови ДФС, наступного року очікується значне зростання кількості користувачів сервісу. Насамперед це будуть особи, які мають заповнювати електронні декларації, активні платники податків, приватні підприємці, юридичні особи.
«Можливості «Електронного кабінету платника» забезпечують потреби більш як 40 млн фізичних осіб від отримання відомостей про доходи і податки, створення і відсилку електронної декларації до листування з ДФС та з’ясування стану розрахунків з бюджетом», – наголосив Голова ДФС.
Під час брифінгу для журналістів заступник директора департаменту – начальник управління електронних сервісів та звітності ДФС Ліля Булковська наголосила на тому, що для покращення сервісного обслуговування платників фахівцями ДФС було спрощено роботу Електронного кабінету платника. Відтепер для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет.
«Через відкриту частину користувачі мають змогу ознайомитися з останніми актуальними новинами ДФС, а також дізнатися про нововведення та доопрацювання кабінету. Також платники мають змогу отримати інформацію про граничні терміни сплати та подання податкової звітності, дізнатися контакти та адреси центрів обслуговування платників, переглянути та роздрукувати бланки податкової звітності, в режимі реального часу отримати інформацію з понад 10 реєстрів ДФС», – розповіла Ліля Булковська.
Щоб скористатися приватною частиною платнику необхідно мати електронний цифровий підпис, який можна отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. В кабінеті платник може переглянути особисту інформацією – передусім це реєстраційні та ідентифікаційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом за останні два роки.
При цьому платники мають можливість переглянути всю подану звітність незалежно від способу подання.
Фізичні особи (громадяни), суб’єкти спрощеної системи оподаткування, платники податку на додану вартість та інші платники в Електронному кабінеті також мають можливість створити та надіслати звітність в електронному вигляді, заяву для реєстрації платником окремого податку, надіслати запит та отримати витяг з реєстру або витяг з відповідної системи, до якої створюється запит.
«Через Електронний кабінет вперше надано можливість електронного листування з контролюючими органами. Для цього необхідно просто обрати податкову інспекцію чи митницю, зазначити вид листа, завантажити його та надіслати», – роз’яснила Ліля Булковська.
Для фізичних осіб (громадян) в Електронному кабінеті є можливість створення запиту щодо отримання відомостей про суми отриманих доходів та утриманих податків, що вкрай важливо в період призначення житлових субсидій та подання електронних декларацій.
Посадовець також відзначила зацікавленість платників податків оновленим сервісом, в тестуванні якого саме вони – платники та користувачі брали активну участь.
«Саме платниками було надіслано багато пропозицій щодо його вдосконалення, розширення спектру послуг, які й були першочергово впроваджені та реалізовані в кабінеті», – наголосила Ліля Булковська.
Интернет-портал http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100003390-novi-mozhlivosti-onovlenogo-servisu-elektronniy-kabinet-platnika